Přeskočit na hlavní obsah

Zklamání jménem Return to Monkey Island: Part 1 cesta k Returnu!

 Dvanáct let od pátého dílu, jsme se konečně dočkali nového Monkey Islandu, je to ale, vlastně dobře?

Ať už jste dítě devadesátek, starý kmet, mládenec a nebo dítě s dobrým vkusem, určitě jste minimálně v posledních dnech zaslechli o návratu legendární série Monkey Island. Ta se vrací po dvanácti dlouhých letech, kdy prakticky nikdo už neočekával, že by se tato série mohla vůbec vrátit.


Disney zkáza všeho dobrého?

Jak sami asi víte, Disney už před dlouhou dobou odkoupilo společnost LucasArts, s tím logicky i jejich herní odvětví LucasArts Games. Ano jste bystří! Monkey Island právě pod Lucase patřil a jelikož Disney v tu dobu neplánovalo vytvářet hry, jako tomu bylo dříve, vyhlídky nebyli zalité sluncem. Poslední díl totiž navíc byl od Telltale Games (byl to dle mého jeden z nejlepších dílů série), kteří měli pouze tuto značku pronajatou a jakmile se Disney dostalo k moci, tak i oni už nemohli pokračovat. 




Nejvíce ale ironické na tom všem je fakt, že Disney odmítlo jejich jakoukoliv herní licenci zapůjčit nebo i prodat. Což mělo za následek, že Ron Gilbert (otec série a podle mě i její největší záporák: Ron "Le Chuck" Gilbert) se pokoušel s Disneym nesčetněkrát vyjednávat a prosil o prodání licence, zapůjčení, prostě o cokoliv aby mohl udělat další MI.

Spekulace proč Gilbertovi nevyhověli, jsou ale různorodé a nedá se s přesností říci co je pravda. Jedna z asi nejdiskutovanějších byla ta, že Disney údajně nechtělo ohrozit chystanou premiéru nových Pirátů z Karibiku -Ruku na srdce, tohle zní jako trochu přehnané tvrzení- 

Jenže....


Ano... i když toto tvrzení je docela šílené a nemyslím si, že by opravdu Guybrush dokázal ohrozit premiéru "Pirátů". Tak i přes to, tyto dvě série, měli spolu dost co dočinění už i v minulosti.

Já kopíruji tebe a Ty zas mě!

O co tedy šlo? No údajně tvůrci MI se nechali inspirovat při návštěvě Disneyland atrakce "Piráti z Karibiku (Podle které prý vznikl i stejnojmenný film). Ale to není vše! Ta atrakce neobsahovala Guybrushe nebo cokoliv podstatného co znáte z her, i když podobnosti tam byli. Hlavně šlo o to, že MI byl prostě jen parodie na pirátský žánr. Jak už sami víte, nakonec MI slavil úspěch a následovali pokračování, spolu s nimi ale i spekulace o filmu. Ano, MI měl být z adaptován a údajně k tomu byl vytvořený scénář, který ale byl scénárista nucen, kvůli zrušení, přepracovat na Piráty z Karibiku. Proto existují videa a i vy sami si můžete všimnout opravdu hromady podobností, zejména u prvního dílu. 

Ve výsledku se vám tady ale nesnažím tvrdit, že Piráti jsou čistokrevná kopírka, nebo co vše si MI vypůjčil z originální atrakce. Tohle má sloužit jen čistě jako zajímavost a ukázání spekulací které o těchto dvou frančízách kolují, existuje jich i více. Samozřejmě si i tato hra přímo vzala scény ze starších pirátských filmů (i scéna ze psem je parodií na starší film). Takže tady na tom prakticky nezáleží, ale když potom budete pátrat, najdete opravdu vtipné podobnosti, které zaručeně pobaví :)

(Dcera guvernéra?!?!? HALOOOO)


Radši bez Gilberta!!!


Tááák, poté když jsme se lehce ponořili do moře konspiračních teorií, tak se pojďme navrátit na souš reality. Než ale zabředneme do povídání si o Gilbymu (MYSLÍM GILBERTA). 

 Dovolte mi vás jen upozornit, že i když jsem velký fanoušek celé této série, tak s Gilbertovými díly i hrami všeobecně mám problém. Proto nemusíte s mými tvrzeními souhlasit (Hlavně pokud jeho tvorbu máte rádi), tak vás jen prosím, berte tohle jako alternativní názor a i trochu s nadhledem, který se tento článek i snaží uchovávat!

Takže, když už máme formality stranou, pojďme na to!

Ron Gilbert, není jediným tvůrcem MI, spolu na prvním díle s ním pracoval David Grossman (V jedničce designér, od dvojky scénárista) a Tim Schafer (Psychonauts). Bohužel pro mě z nepochopitelného důvodu se o hlavním tvůrci mluví právě hlavně o Ronovi, přičemž mě přijde, že za hodně kvalitních vtipů a nápadů vděčíme právě Grossmanovi. Usuzuji to už i podle toho, že hry které psal sám Gilbert, mě často nebavili a trpěli takovým GILFAKTOREM - O tom později-

Po druhém díle byl ale Gilbert s Grossmanem ze série vyjmuti a na třetím díle "Curse of Monkey Island" místo nich pracovala další známá jména a těmi jsou Chuck Jordan (Grim Fandango) nebo Jonathan Ackley (Full Throttle)



Za mě se jedná spolu s Tales, o nejlepší MI vůbec, postavy tu dostali více dramatických situací, humor lépe dozrál a navíc se nám tu dostavila nádherná kreslená stylizace. Což celé napravilo hořkou pachuť po konci druhého dílu. Ron Gilbert, totiž už na konci druhého dílu se uchýlil k závěru (který od té doby začal používat všude) ve kterém během jedné minuty, udělal ze hry něco jiného a to tím, že přidal naprosto random abstraktní konec, který neměl ani žádný build up a byl jen na efekt (Le Chuck seslal kouzlo na Guybrushe aby to vypadalo, že je malé dítě a zdálo se mu to, do hry se to absolutně nehodilo). Tuhle blbost naštěstí třetí díl dal neřešil a dal nám klasické dobrodružství s Guybrushem a i úžasnou finální konfrontaci s hlavním záporákem Le Chuckem. Také v tomto díle vznikla jedna z nejoblíbenějších postav série: KRVEŽÍZNIVÁ LEBKA MURRAY!



No a ta v budoucnu sehraje poměrně velkou roli!

Roky plynuly!

Teď odplouváme do roku 2019, kde Disney už pár let vlastní LucasArts a Ron Gilbert, vydal svojí novou point and click adventuru "Thimbleweed Park". Kde v rámci vydání nové hry s ním bylo vytvořeno hodně rozhovorů ze kterých pro hodně fanoušků vyšel jako totální egoistický ču... On se totiž nechal slyšet, že když bude dělat nové MI, tak retconuje všechny díly na kterých nedělal on, protože nejsou jeho, že by to udělal JEDINĚ V PIXEL ART GRAFICE ( o které se později vyhranil spolu s retconováním). Byly to silné kecy a to si myslím že i hlavně, protože nevěřil že tu sérii někdy zpátky dostane.

Bohužel pro mě už po dohrání Thimbleweed Parku bylo jasné že on už tu sérii nikdy do svých rukou nesmí dostat.



Tady už totiž Gilbert dokázal, že sám už na to moc nemá, tedy co se scénáře týče. Hra měla nádhernou grafiku, skvělý design, výborný soundtrack, prostě na pohled to byla skvěle udělaná hra, jenže scénář, se opět ukázal jako opět jeho hlavním nepřítelem. Nejenže za celou hru se plejáda vtípků hodně okoukala, tak postavy neměly během příběhu žádný charakterový vzrůst, hloubku, nic a konec byl jak v MI2 zase o tom, že na ničem nezáleželo a vše co jste dělali vlastně bylo jedno...

No a ten stejný konec bohužel aplikoval i v novým Return to Monkey Island... Což některé fanoušky potěšilo a další zase pohoršilo. Dá se už jen spekulovat zda je závěr úmyslně kontroverzní ba ne. Pokud je, tak je to klasický Gilbertův trolling a pokud ne, tak je Gilbert debil!

Tak co ten retcon?!?!? Byl?!?!?

No, šestý díl je už venku a samozřejmě už při ohlášení se najednou nechal taťka Gilbert slyšet že najednou žádné retconování nebude (proč asi, lidi začali opravdu nadávat a spamovat ho s tím zda Murray bude ve hře). On se logicky zalekl a slíbil, že nic nevymaže a vezme v potaz co se dříve stalo. -Nakonec na vše odkázal spíše jen ve scrapbooku co máte dostupný v menu :D- No a navíc oznámil designéra který dělal na Tearway a, že o "Pixel Art" rozhodně nepůjde...Prostě kompletně otočil... No a jak to celé dopadlo ve výsledku? 

O tom si povíme v Partu 2, kde snad objevíme tajemství RETURNU!






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Spirit Hunter: NG neobroušený hororový klenot z japonska?!?!?

 V dnešní době kdy hororům vládnou spíš agresivněji pojaté tituly, které jsou většinu času z prvního pohledu, prošpikované jumpscary, naháněčkami a hlavně minimalisticky vyprávěným dějem, není divu že hráčům poté utečou některé opravdu zajímavé hororové tituly. Svěží vítr na poli vizuálních novel! Dneska si vám dovolím něco více říci o, dle mého neprávem opomíjené sérii Spirit Hunter. Jedná se o sbírku, nyní dvou volně na sebe navazujících hororových vizuálních novel (Příští rok má vyjít dlouho očekávaný třetí díl). Než si ale více probereme poslední díl této série s podtitulem "NG", dovolte mi vám trochu tuto sérii přiblížit. V roce 2017 se japonské studio Experience rozhodlo vydat první díl v jejich hororové sérii "Spirit Hunter". Což bylo upřímně poněkud zvláštní rozhodnutí když se vezme v potaz, že toto studio do té doby dělalo primárně krokovací RPG dungeony. Zcela upřímně, jejich začátky a styl jde poznat právě i v této hře.  Než se ale budeme zabývat samotným

Blíží se Halloween!

  Je tu konečně podzim a s ním i blížící se dušičky či pro američany Halloween! Rozhodl jsem se tedy proto, že vám tu budu v průběhu celého října doporučovat různé zajímavé hry, které vám určitě v tuto roční dobu přijdou vhod! V dnešním díle jsem si tedy pro vás připravil dvě mysteriózní adventury které vyšli tento rok, jedna je starší a druhá poměrně čerstvá! Tímto výběrem rozhodně potěším fanoušky jak béčkových filmů tak podivných mysteriózních hororů které se odehrávají v prostředí podivné komunity v zapadlém městečku. I když se to zprvu nemusí zdát, tak dnešní dva tituly mají právě téma zapadlého městečka společného. Sice se u každého cesty a důvody různí i tak ale výsledný cíl je stejný a tím jsou výstřední charaktery a pochmurná atmosféra! The Excavation of Hob's Barrow Mix creepy komedie a folklórního hororu z prostředí zapadlé anglické vesničky. Archeoložka Thomasina jede do vesnice Bawley na popud jistého pana Shoulderse, který jí sdělil že se v tomto okolí nachází mohyla

Přívítání

Zdravím vás náhodní internetoví kolemjdoucí!  Vítám vás na mém blogu, který se bude zabývat primárně hrami a všemu kolem nich. Hlavně se tu nemusíte bát že se tu budu soustředit pouze na jeden žánr či ročník her. NE! Tady vás čeká mix všech druhů žánrů, konzolí i ročníků! Je sice pravdou že mám trošku soft spot pro japonské hry, ale hodně "contentu" se tu dočkají i hráči, kteří těmto hrám příliš neholdují! Na co se tady, ale můžete v budoucích dnech těšit?  1) Samozřejmostí jsou pravidelné recenze her, které čerstvě zahraji, většinou se jedná o méně známé kousky, ze kterých i můžete čerpat inspiraci, pro vaše budoucí hraní. Samozřejmě i dojde na už starší či novější mainstream klasiky. 2) Různé druhy článků ve kterých například budeme rozebírat soundtracky k jednotlivým hrám, zavzpomínáme na klasiky a jak hráče, včetně mě ovlivnily. Do toho pracuji v herním obchodě a chtěl bych i tímto se podělit o různé vtipné historky či poznatky z této branže. 3) Ve výsledku jde tak hlavně